Minggu, 29 Januari 2012

IKHLAS


IKHLAS

Jika ALLAH tak memberimu seseorang yg kamu impikan,
Semoga Dia menghadirkan seseseorang yg memimpikanmu.

Bila ALLAH tak memberimu seseorang yg kamu rindukan,
Semoga Dia menghadirkan seseorang yg merindukanmu.

Bila ALLAH tak memberimu seseorang yg kamu dambakan,
Semoga Dia memberimu seseorang yg mendambakanmu.

Bila ALLAH tak menyatukanmu dg seseorang yg kamu cintai
Semoga Dia menghadirkan seseorang yg Mencintaimu.

Yg bukan HANYA karena apa yg ada padamu ....
tapi apa adanya dirimu !!!

Sujudkan Hati & jiwamu,,
Semoga ALLAH memberi kita yg TERBAIK
Dengan segala Keindahan hati & ketakwaannya..
Kerana ..Jodohmu takan jauh sifat,pribadinya sepertimu .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
             Sahabatku...fIllah
~~ Didalam ikhlas tak ada lelah Untuk selalu menunggu, tdk lelah menanti, tak jua bosan antri...

~~ Didalam Ikhlas tak Pernah ada luka batin, tiada ada sakit hati, tak pula ada benci...

~~ Didalam Ikhlas tak ada buruk sangka, tak ada keluh kesah, tak jua ada fitnah..

~~ Didalam Ikhlas tak ada amarah

~~ Didalam Ikhlas tak ada rasa takut, tak ada khawatir & cemas, tdk juga Rasa was2...

~~ Dalam Ikhlas keridhaan itu terbentuk, dalam Keridhaan itulah keiklashan Yang ter uji....

~~ Keridhaan & keikhlashan adalah segala sesuatu yg kita sandarkan hanya kpd Allah...

Hanya Allah lah yg berhak mberikan ke ikhlasan ke dlm hati hamba2nya..

~~Ingatlah sahabatku 'jika engkau ikhlas & engkau ridha pd ketetapan-Nya maka Allah pun ridha padamu...

Rasulullah Saw, kekasih Allah yg paling mulia... bersabda,

"Berkaitan dgn ikhlas, aku btanya kpd Jibril. apakah ikhlas itu....? Lalu Jibril bkata, "Aku btanya kpd Tuhan yg Maha Suci tentang ikhlas, apakah ikhlas itu sbnrnya...?" Allah SWT Menjawab

"Ikhlas adalah suatu rahasia dari rahasia-Ku yg Aku tempatkan di hati hamba2-Ku yg Kucintai." (HR. Al-Qazwini)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                Aku bukanlah wanita berparas jelita..
Aku bukanlah wanita yang kaya harta..
Aku juga bukanlah wanita yang punya tahta..
Aku wanita Apa adanya..aku tidak sedermawan Khadijah..
Aku tidak setegar Fathimah..aku tidak sepintar Aisyah..
Aku wanita apa adanya..
Aku hanya seorang wanita yang,
Menginginkan kesederhanaan cinta..
Aku tidak menilai rupa..aku tidak menilai harta..
Aku tidak menilai tahta..aku hanya ingin Cinta yang sederhana..

Cinta yang berlandaskan Keridhoan-NYA..
Cinta yang mengharapkan Surga dari-NYA..
Cinta yang akan membawa keberkahan dan kebahagiaan dalam hidup..
Aku berharap kelak di Perbatasan Waktu..
Aku dipertemukan oleh insan pilihan-MU..

Seseorang yang hatinya terpaut pada-MU..
Seseorang yang mengikuti jejak Rasul-MU..
Seseorang yang mempedomani kitab-MU..
Seseorang yang akan menerima kekuranganku..
Yang akan membimbing hidupku..yang akan melengkapi hari-hariku..
Yang akan menahkodai bahtera cintaku..
Yang Mencintaiku tanpa menuntut kesempurnaan dariku..

Aku ingin mencintainya secara sederhana..tanpa menyusahkannya..
Tanpa membebaninya..aku berharap dia juga mencintaiku secara sederhana..
Sesederhana aku mencintainya..biarlah saat ini aku menyemai cinta bersama-MU..
Menyemai Kerinduan akan Wajah-MU..
Sebelum bertemu dengannya diPerbatasan Waktu
 
 
 
 
 
 

Tidak ada komentar: